Από το ιστολόγιοΕγγραφείτε τώρα

Μουσική στο γραφείο: θετικά και αρνητικά

Ο ρυθμός ενός hip hop κομματιού, η μαγεία της Βαλκυρίας του Βάγκνερ για να σας τονώσει, μια χαρούμενη μελωδία για να σας φτιάξει τη διάθεση στο τέλος μιας δύσκολης μέρας. Αν χρησιμοποιείτε ακουστικά στη δουλειά για να συγκεντρώνεστε και να μειώνετε την απόσπαση προσοχής, θα έχετε σίγουρα φτιάξει μια «λίστα γραφείου»

Αν αναγνωρίζετε τον εαυτό σας στην παραπάνω περιγραφή, τότε αποτελείτε μέρος της διαμάχης σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μουσικής στον χώρο εργασίας. Ένα αρκετά παλιό πρόβλημα, που όμως ακόμη εντοπίζεται, και δεν επιδέχεται μονοσήμαντη λύση.

Η μουσική μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα

Όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε με αυτό το σχόλιο, όμως από τι εξαρτάται η «ευτυχία» ενός εργαζομένου; Σύμφωνα με μια έρευνα από την εταιρία στελέχωσης, Robert Half, που δημοσιεύτηκε στο Workforce, ένας από τους πολλούς παράγοντες είναι η δυνατότητα ακρόασης μουσικής στην εργασία.

Ο λόγος είναι αρκετά απλός: κατά τη δραστηριότητα αυτή, το σώμα μας εκκρίνει ντοπαμίνη, δημιουργώντας μια αίσθηση ικανοποίησης. Η ακρόαση μουσικής σε ακουστικά μπορεί να μειώσει την ηχορύπανση στο εργασιακό χώρο και να ρίξει τα επίπεδα της κορτιζόλης, της αποκαλούμενης και ως «ορμόνη του στρες».

Προσοχή, όμως, καθώς η μουσική στη δουλειά δεν είναι για όλους

Όπως πάντα, ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Ενώ ένα κιθαριστικό σόλο μπορεί να αποτελεί κίνητρο για έναν εργαζόμενο, για κάποιον άλλο μπορεί να είναι απλά ενοχλητικό.

Η ακρόαση μουσικής κατά την εργασία σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνουμε δύο διεργασίες ταυτόχρονα. Αυτή είναι μια ικανότητα που δεν τη διαθέτουν όλοι και είναι κάτι που θα πρέπει να γίνει αντιληπτό.

Ακόμη και αυτοί που αντιτίθενται έντονα στην ακρόαση μουσικής κατά την εργασία, όμως, συμφωνούν ότι ενδείκνυται για έναν συγκεκριμένο τύπο εργασίας.

Η μουσική στο υπόβαθρο μας κάνει πιο παραγωγικούς όταν εκτελούμε επαναλαμβανόμενη εργασία.

Υπάρχουν πολλές μελέτες πάνω στο θέμα. Συγκεκριμένα, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 1972 αποτελεί τη βάση για μεταγενέστερες έρευνες. Όλες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα.

Αρνητικές συνέπειες της μουσικής στο γραφείο
Όταν η μουσική προέρχεται από κοινό ηχείο, είναι θέμα χρόνου να μπει το το κομμάτι που θα ενοχλήσει κάποιους. Αυτό συμβαίνει συχνά σε μικρά γραφεία, όταν δεν υπάρχει κοινό γούστο στη μουσική που επιλέγεται.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί παραπάνω, η χρήση ακουστικών μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις σχέσεις μεταξύ συναδέλφων. Η απομόνωση που παρέχουν μπορεί να εκληφθεί από κάποιους ως δυσαρέσκεια ή αποστροφή. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ακουστικά στο γραφείο σας, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι δε θα φέρετε τους γύρω σας σε δύσκολη θέση, συζητώντας μαζί τους για την εύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης.

Τι μουσική θα πρέπει να ακούτε στην εργασία σας;
Θέλετε να απομονωθείτε, ώστε να εργαστείτε καλύτερα; Παρακάτω ακολουθούν κάποιες συμβουλές για να φτιάξετε την τέλεια playlist!

– Αποφύγετε την πολύπλοκη μουσική
Περιορισμένες αυξομειώσεις, λίγα όργανα, μια φωνή. Η υπερβολικά πολύπλοκη μουσική μπορεί να σας αποσπάσει την προσοχή, μειώνοντας την παραγωγικότητά σας. Προφανώς, αυτό δεν ισχύει για την κλασική μουσική!

– Προσοχή στους στίχους
Μερικές φορές είναι προτιμότερο να ακούτε μουσική, την οποία δε γνωρίζετε πολύ καλά ή που έχει λίγους στίχους, ώστε να μην τους συσχετίζετε με αυτό που κάνετε. Αυτή η πρακτική είναι ιδιαίτερα σημαντική σε εργασίες που περιλαμβάνουν χρήση της γλώσσας, όπως η συγγραφή emails ή δελτίων τύπου.

– Είδη για συγκεκριμένες εργασίες
Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από το The Telegraph, η κλασική μουσική ευνοεί την ακρίβεια μαθηματικών εργασιών και επιταχύνει την καταχώρηση δεδομένων, ενώ η ηλεκτρονική μουσική αυξάνει τη συγκέντρωση κατά τον έλεγχο για διορθώσεις.

– Ό,τι αρέσει στον καθέναν
Μια τελευταία, και ίσως σημαντικότερη, συμβουλή: μην ακούτε μουσική που δε σας αρέσει. Είναι καλύτερα να την κλείσετε τελείως. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από την ακρόαση ενός τραγουδιού που δε σας αρέσει, μόνο και μόνο για να το ακούσετε.

About Marco Olivieri

Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της La Mercanti Srl. Ειδικός στο Μάρκετινγκ και τις Πωλήσεις. Υλοποίηση στρατηγικών, καινοτομία και επιχειρηματική αριστεία. “Θεωρώ τον εαυτό μου ως έναν καινοτόμο στοχαστή, έναν αχόρταγο φιλομαθή… Μου αρέσει να αναδεικνύω νέες ιδέες, για να παρακινώ το προσωπικό μου να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες”.